De eerste werkdag - Reisverslag uit Crevillent, Spanje van Milou - WaarBenJij.nu De eerste werkdag - Reisverslag uit Crevillent, Spanje van Milou - WaarBenJij.nu

De eerste werkdag

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

02 Juni 2014 | Spanje, Crevillent

Vandaag is onze allereerste werkdag aangebroken! Om half 8 ging de wekker. Na lekker gedoucht en gegeten te hebben hoorde we de paardjes al hinniken.
Na de voerdienst lekker op het gemak aan de slag gegaan met verschillende paardjes poetsen en longeren.

's-Middags werden de andere meiden opgehaald, die toevalligerwijs ook van dezelfde school komen. Dit zorgde natuurlijk voor uitgebreide gespreksstof. Dit maakt dat we nu met z'n 6'en zijn.

Nadat ik mee gekookt had en er gegeten was, hebben we twee paardjes gepakt om te gaan rijden. Op een Fjord (Niek) en een Fries (Montaya) lekker op het gemak wat rondjes gereden en genoten van de heerlijke zon. Samen met Rachel en Fran wat gestoeid op twee paarden.

Na deze heerlijke rit even concrete plannen gemaakt voor de komende tijd, aangezien er heel wat paardjes zijn, van veulens tot oudjes, die allemaal verzorgd moeten worden. Er staan een aantal prachtige PRE hengsten, andere hengsten, ruinen en merrie's. Een unieke kans die ik hier gekregen heb is om in ieder geval met de hengsten aan de slag te gaan. De ene hengst is van Laura, de hoofdpersoon achter de stichting, die nogal dominant is. Twee anderen hengsten zijn getraumatiseerd, en dienen opnieuw in de hand te komen. Vanaf morgen hebben we ieder eigen paarden, dus eigen planningen om met deze paarden aan de slag te gaan. Een unieke kans om een band met ze op te bouwen, hun karakter te leren kennen en wederzijds respect te creëren.
Daarnaast ga ik samen met Femke aan de slag om Casper, een jonge hengst van 3 jaar, zadelmak te krijgen. Een onwijs toffe D-pony, met een leuk karakter.

Ook krijgen we de kans om een groot stuk te leren over wondverzorging, antibiotica en mogelijke oplossingen en handelingen bij wonden en infecties. De planning is om a.s. vrijdag te gaan kijken bij een operatie in de kliniek een aantal km verderop. Een kans die ik met beide handen aangrijp, met een dubbel gevoel.

Verder hebben we Laura en de stichting ONWIJS blij gemaakt. Zo blij, dat ze er stil van werd. Eind april hebben Femke en ik samen met onze klasgenoten, een evenement georganiseerd. Dit evenement heeft ontzettend goed gelopen, de opbrengsten hiervan waren een kleine €3000. Ten eerste zijn we er met zijn alle van gaan eten, de rest geven wij aan Stichting Paard In Nood. Laura wist niet wat ze moest zeggen en kwam met 100000'den ideeën.

Al met al een top dag achter de rug, waarin we toch weer paardjes en mensen geholpen hebben. Concrete plannen voor de donatie hebben we nog niet gemaakt, maar daar gaan we in deze dagen toch heel erg goed over nadenken. Het allerleukste is wel, dat we er zelf bij mogen zijn!

• 03 Juni 2014 - 22:21

Coby Henkelman:

Hoi hoi schat
    Ik hou jou bevindingen bij, ik vind het super voor jou. Prachtig wat je allemaal doet. Ik ben trots op jou dikke kus omi