Van pannenkoeken naar blauwe plek - Reisverslag uit Crevillent, Spanje van Milou - WaarBenJij.nu Van pannenkoeken naar blauwe plek - Reisverslag uit Crevillent, Spanje van Milou - WaarBenJij.nu

Van pannenkoeken naar blauwe plek

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

23 Juni 2014 | Spanje, Crevillent

Een nieuwe, zonnige dag op het prachtige Los Caballos Luna. Ons mestrondje was zo gedaan, omdat alle stallen een grote schoonmaak hadden ondergaan. Het was bloedheet, maar de paardjes stonden op tijd binnen met lekker eten en drinken.
Begin middag mochten Bentley(waarbij de droes open is, maar wel ernstig) en Shadow lekker even buiten spelen. Normaal gaan alle paarden 's-nachts naar buiten, maar omdat ik bang ben voor infectie bij Bentley(Hij heeft een gat van bijna 6cm), mag hij niet zonder toezicht naar buiten. Bentley liet dit zich geen 2x zeggen en ging finaal los. Al galopperend en hinnikend ging hij de wei rond, geweldig om te zien!

Tegen de middag kwam Laura weer terug van de nieuwe locatie, waar zij druk bezig is geweest met opbouw van alles. Speciaal voor mij had ze de spullen van Confi mee terug genomen, zodat ik lekker kon rijden. Een beetje afleiding van Dirkje kan ik wel gebruiken, en Confi en ik zijn dikke maatjes geworden sinds afgelopen weken.

Lindy had bij het meenemen van de boodschappen speciale pannenkoekenmix gekocht. In geen tijden hadden we pannenkoeken gegeten en alle pogingen om ze te maken waren mislukt. Sanne en Lindy hebben 1,5 uur in de keuken gestaan om een kleine 70 pannenkoeken te maken en met succes. We hebben heerlijke pannenkoeken met spek, stroop, kaas en suiker op.

Na de middag besloot ik op het gemak het voer klaar te zetten voor de avond, aangezien het voetballen om 6 uur begon.
De rest van de middag bracht ik door bij Confi in de koraal, al facetimend met mijn liefje.

Omdat niemand zin had elders voetbal te kijken, besloten we de televisie in de stal te zetten, compleet met stoelen en tafel. Net zoals op de camping maar dan met briesende paarden op de achtergrond (zo zou ik elke dag wel willen zitten ^^). Nederland voetbalde een saaie pot, met een mooie 2-0 als resultaat.

Toen ik daarna naar Confi wilde viel mijn complete plan in duigen. Laura stond met Gabbana, de merrie van haar dochter, in haar handen die van zichzelf afmepte vanwege de vliegen. Nadat ik mijn poetskist voor Confi had weggezet vroeg ik haar of ik Gabbana even in moest sprayen tegen die rotbeesten. Gabbana vond die spray verschrikkelijk en draaide maar rondjes. Toen ze eenmaal stilstond en ik aan de zijkant naast haar stond, haalde ze binnen 3 sec. uit naar mij, en trapte me vol op mijn bovenbeen, net boven mijn knie. In eerste instantie leek het oké te gaan, later kwam steeds meer stijfheid en pijn opzetten. Na gekoeld te zijn en voorzien van coolingsgel dacht ik dat het wel beter zou gaan, niks was minder waar.

Laura kreeg telefoon over een inspectie morgenochtend, wat enorme roet in het eten gooide. Niet zozeer voor ons, wel voor de paarden. Via een anonieme melding is de politie getipt. Vrijwel zeker zijn we van de persoon die dit gedaan heeft, maar dankzij deze melding komt er dus een controle morgenochtend. Dus daar stond ik, in mijn rijbroek, stront te scheppen als een halve gare in plaats van rijden met mijn vriend.

De pijn werd steeds heviger en uiteindelijk besloot ik me te gaan douchen en opnieuw te koelen. Erg veel beter werd het er niet van, maar deed mijn best. Ik besloot boven te blijven en rustig aan te doen. De meiden hebben me morgen vrij gegeven, ontzettend lief.

Tegen half 11 kregen we een app van Laura dat we met spoed naar kantoor moesten komen.. Alle hens aan dek.. Er volgde FANTASTISCH nieuws.. maar mag het, zodra het op de Facebook pagina staat, pas zeggen.. Wordt vervolgd....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 01 Juni 2014
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 7449

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 11 Juli 2014

Stichting Paard In Nood

Landen bezocht: