Hengsten en de stoeterij - Reisverslag uit Crevillent, Spanje van Milou - WaarBenJij.nu Hengsten en de stoeterij - Reisverslag uit Crevillent, Spanje van Milou - WaarBenJij.nu

Hengsten en de stoeterij

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

25 Juni 2014 | Spanje, Crevillent

Today was a great day! Het was lekker weer en de paardjes gingen al beter. Er zijn er weer een aantal opengeklapt, super nieuws! De eerste die klapte zijn inmiddels geheeld, fantastisch!

Ik deed nog rustig aan vandaag i.v.m. mijn knie, maar het ging al stukken beter. Nadat ik Pepper haar ontsteking had schoongemaakt waren de paarden met een geklapt abces aan de beurt.

Toen Afke en Leo er waren heb ik de laatste dingen weggeschoren bij Vida, aangezien er nog een aantal vlokken zaten.

Na de lunch was het dan zover; Ik mocht eindelijk stappen op de PRE hengst van Laura, Confitero! Gisteren deed ik nog een poging hem te poetsen bij de poetsplaats, maar dat was geen succes. Als ik heel veel langer had gewacht had t me veel vervelender af kunnen lopen. Maargoed, na hem gepoetst en gezadeld te hebben kwam Laura om hem voor te rijden. Met een korte broek en zonder cap stapte ze op, ik dacht bij mezelf als hij t in zijn kop krijgt dan hangt ze. Maargoed, ze reed hem in zijn koraal, wat niet werkte. We besloten naar de buitenbak te gaan. Op de hengsten rondom de bak reageerde hij wel, maar minimaal. Hij is totaal anders onder de man dan in het zadel.
Confi wordt op de Spaanse dressuur gereden, heel anders dan dat ik gewend ben. met lange teugels, zonder druk in de mond maar tegen de hals. Alles wordt op de zit gereden, een enorme ervaring. Komende tijd ga ik hem rijden en veel leren, onwijs leuk naast de droes.

Nadat ik afgezadeld had en Confi weer fijn in zijn koraal stond, ging Femke op Casper rijden, wat een combinatie is dat! Laura was ook helemaal door het dolle heen, laten we hopen dat Casper met haar mee kan naar huis.

Tegen de avond gingen we naar een echte Spaanse stoeterij! De eigenaar van de locatie van Los Caballos Luna heeft een eigen stoeterij met PRE hengsten, merrie's, veulens en opfok. Geweldig om er een keer geweest te zijn. Witte paarden met blauwe ogen, valk kleuren, zwarte en vele anderen kleuren die je normaal niet ziet.
De waardes van deze paarden ligt tussen de 8.000 en 100.000 euro. De duurste had een waarde van maarliefst 80.000 euro!

Ook stond er een Friese hengst, maar zonder papier kwam hij niet op zijn naam, jammer genoeg.
Na een geweldige ervaring en vele foto's van vandaag sloten we de avond rustig af, zo konden we op tijd gaan slapen, tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 01 Juni 2014
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 7441

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 11 Juli 2014

Stichting Paard In Nood

Landen bezocht: