Regen en donder - Reisverslag uit Crevillent, Spanje van Milou - WaarBenJij.nu Regen en donder - Reisverslag uit Crevillent, Spanje van Milou - WaarBenJij.nu

Regen en donder

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

17 Juni 2014 | Spanje, Crevillent

Het was me weer een dag vandaag. Nadat ik gisteren nog schreef dat het een normale dag was, stond vandaag alles op zijn kop.

De ochtend begon normaal. Ik was vroeg wakker en kon vroeg beginnen. Aangezien Casper en El Salvador, een van de weinige zijn die nog niet besmet zijn, waren zij de eerste die ik begroette en hun eten en drinken gaf.

Nadat alle automatische waterbakken weer aangesloten waren, gingen we weer aan de slag met voeren en mesten. Ik heb een nieuwe vriend gevonden, Osama (ja, genoemd naar Osama Binladen), een knappe 3 jarige hengst. Ook hij is een van onze zieke patiëntjes, maar is en blijft een enorme lieverd.

Nadat we de stallen hadden gedaan, en geloof me, we hebben er enorme viespeuken bij, heb ik Osama een uitgebreide poets- en toiletteer beurt gegeven. Omdat hij eigenlijk altijd binnen staat, heb ik daarna lekker een rondje met hem gewandeld. Hij liep te schouwen als een frisse hengst, eindelijk kon hij weer op zijn gemak wat draven en gek doen. Heerlijk om te zien!

Femke en ik hadden een volgend project bedacht, opgevangen veulen Vida, zeg Bida, moest geschoren worden. Het arme meisje stond nog dik in haar wintervacht en is zelf niet bij krachten om daar vanaf te komen. Al met al, een dikke 3,5 uur verder was Vida klaar. Ze gedroeg zich als een ware prinses!

Tussendoor nog wat paardjes losgegooid in de wei, zodat ze even hun ei kwijt konden, en je kon ze zichtbaar zien genieten! We hebben besloten ze s-avonds lekker buiten te zetten, zodat ze niet 24/7 op stal hoeven staan.

Tegen de middag werd de lucht donker en hoorde we flink gedonder. Even later begon het flink te regenen, eindelijk! Na een fijne regenbui was het heerlijk afgekoeld en begon de zon weer te schijnen. De temperatuur daalde wat, maar het was prettig om te werken.

Na de avond voerbeurt op het gemak nog wat spullen bij elkaar gezocht en de vrachtwagen ingeladen met al het harnachement, aangezien wij hier niet meer kunnen rijden vanwege de Droes, en ze het op de nieuwe locatie goed kunnen gebruiken.

Al met al weer een bewogen dag, maar weer veel leuke dingen beleefd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 01 Juni 2014
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 7515

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 11 Juli 2014

Stichting Paard In Nood

Landen bezocht: