Big Siësta! - Reisverslag uit Crevillent, Spanje van Milou - WaarBenJij.nu Big Siësta! - Reisverslag uit Crevillent, Spanje van Milou - WaarBenJij.nu

Big Siësta!

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

21 Juni 2014 | Spanje, Crevillent

Vandaag was de dag van de grote schoonmaak. Een aantal stallen stonden er dermate slecht bij, dat het hoognodig was dat ze leeggehaald en schoongemaakt werden. De zon brandde in mijn rug, het zweet liep over mijn hoofd, maar uiteindelijk hebben we met zijn allen, de stallen volledig leeggehaald, schoongemaakt en voorzien van houtkrullen.
We zijn tot 1 uur bezig geweest, maar het resultaat mocht er zijn. Allemaal blije paardjes, al hinnikend en rollend in hun nieuwe stallen.

Allemaal brak en broos konden we dankzij Rick op tijd eten. Heerlijke salades, kaasjes en beleg met vers stokbrood stond op ons te wachten. Ben erachter gekomen dat ik tonijnsalade lust!

Na onze lunch hebben we een welverdiende siësta ingelast van een paar uur. Nadat ik ontwaakt was uit een ware coma, ben ik lekker met El Salvador gaan wandelen en hem zijn momentje van 40x rollen gegund. Een heerlijk dier, lief en macho tegelijk.
Na Sallie was mijn andere grote vriend Confi (Confitero, het paard van Laura) aan de beurt. Ook hij is niet besmet. Heb met hem de beginselen van de Monty Roberts theorie uitgeprobeerd, omdat veel mensen bang van hem zijn. Confi is een hengst in hart en nieren. Hij heeft vroeger veel gedekt en daardoor heeft hij dus enorm veel hengstgedrag. Maar dat mocht niet baten.. hij reageerde op de kleinste dingen, echt een onwijs gaaf gevoel was dat!

Omdat Rick besloot weg te gaan savonds, waren we alleen op het terrein. Nadat ik gevraagd had of we met zijn allen een ijsje mochten gaan eten met de auto, hebben we dat gezellig gedaan. Inmiddels was het al half 10, en hoorde we in het dorp al flink de fiesta opkomen. Een fiesta is een feest wat 1x in de zoveel tijd gehouden wordt in de dorpen. We kregen zin om op stap te gaan, maar waren niet opgemaakt of omgekleed. Dus terug naar huis, en opnieuw vragen of we weg mochten.

Uiteindelijk kwam de taxi om kwart over 11, waarna we een geweldige avond hebben gehad! Een onwijs gezellig feest, veel gelachen en vooral, heel veel gedanst! Om 4 uur waren we thuis, waarna we eindelijk lekker konden gaan slapen!